Toimitusehdot
Myynti- ja toimitusehdot Koskien kauppaa VWE Rakennustuotteet ja palvelut Tmi kanssa, joka toimii nimellä ”Postilaatikot.fi” (y-tunnus 2314075-1, jäljempänä Postilaatikot.fi). Ehdot ovat voimassa 1. lokakuuta 2024 alkaen.
Pidätämme oikeuden tehdä tuote- ja rakenteellisia muutoksia meistä riippumattomien ulkoisten tekijöiden vuoksi. Emme vastaa painovirheistä painetuissa materiaaleissamme. Teknisten syiden vuoksi värieroja saattaa esiintyä.
- Kuinka ostaa Postilaatikot.fi -verkkokaupasta
- Tilaaminen
- Avoin kauppa ja palautusoikeus
- Hinnat ja maksaminen
- Toimitus
- Kuljetusvahingot ja toimitusvirheet
- Takuu ja reklamaatiot
- Henkilötietojen käsittely
1.Kuinka ostaa Postilaatikot.fi -verkkokaupasta
Postilaatikot.fi on yritys, joka on erikoistunut yritysten ja organisaatioiden postinjakeluratkaisuihin. Olemme toimittaneet kalusteita ja laitteita toimistoihin, asuntoihin, kouluihin ja varastoihin 25 vuoden ajan. Postilaatikot.fi on toiminut yli 10 vuotta.
Kokeneet projektimyyjämme, joilla on kymmenien vuosien kokemus postinjakeluratkaisuista, ovat valmiita auttamaan sekä pienissä että suurissa projekteissa. Suunnittelemme pohjakuvat, ehdotamme sopivia tuotteita, toimitamme tuotteet kohteeseenne ja tarvittaessa kokoamme ja asennamme ne.
2.Tilaaminen
Yritysasiakkaat voivat tilata tuotteita Postilaatikot.fi verkkokaupasta, puhelimitse tai sähköpostitse. Laskutusasiakkaiden luottotiedot tarkistetaan, ja tarvittaessa lähetämme ennakkolaskun, joka on maksettava ennen tilauksen toimitusta.
Yritys- ja yksityisasiakkaat voivat tehdä ostoksia myös verkkokaupassa käyttäen luottokorttia. Käymme kauppaa vain oikeushenkilöiden tai täysi-ikäisten yksityishenkilöiden kanssa.
Ostosopimus astuu voimaan, kun asiakas on tehnyt tilauksen jollakin myyntikanavistamme. Tilaus sisältää maksuvelvollisuuden.
Postilaatikot.fi vahvistaa tilauksen kahden arkipäivän kuluessa sen vastaanottamisesta (arkisin klo 9:00–16:00) lähettämällä tilausvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan ja Postilaatikot.fi järjestelmään rekisteröityyn sähköpostiosoitteeseen. Tilaustuotteet ovat Postilaatikot.fi omaisuutta, kunnes ne on maksettu kokonaisuudessaan.
Postilaatikot.fi pidättää oikeuden tehdä jälkitoimituksia ja peruuttaa tilaukset lopetettujen tuotteiden osalta. Jälkitoimituksista ei aiheudu asiakkaalle lisäkustannuksia. Jälkitoimitukset voivat koskea tuotteita, joita ei ole tällä hetkellä varastossa ja jotka valmistetaan kumppanitehtaissa tarpeen mukaan.
Postilaatikot.fi on kansainvälinen yritys. Kun tilaat Postilaatikot.fi kautta, toimitus tehdään Suomessa katuosoitteeseen tai Postin pakettiautomaattiin. Tilaukset muihin maihin tehdään sähköpostitse myyntitiimimme kautta.
3.Avoin kauppa ja palautusoikeus
Jos haluat varmistaa tuotteen sopivuuden ennen suuremman erän tilaamista, voit sopia etukäteen mallituotteesta kaupallisin ehdoin tuotekohtaisesti. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme numerossa 040 775 0358 tai sähköpostitse info (at) postilaatikot.fi.
3.1 Palautusoikeus
Yksittäisillä vakiotuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Ota aina yhteyttä meihin ennen tuotteiden palauttamista, puhelin: 040 775 0358. Palautukset käsitellään tapauskohtaisesti. Yli 1000 euron tilauksilla ei ole palautusoikeutta.
Palautetuista tuotteista veloitetaan vähintään 30 % käsittelymaksu, joka kattaa eri osastojen hallinnolliset toimet, kirjanpito- ja talouskustannukset sekä varastointi-/uudelleenhyllytyskulut.
Tuotteet on palautettava asiakkaan kustannuksella A1-kuntoisina, eli jälleenmyyntikelpoisina. Jos tuotteet palautetaan vahingoittuneina tai jälleenmyyntikelvottomina, jokaisesta vahingoittuneesta tuotteesta veloitetaan täydet ostohinnat 30 % uudelleenhyllytysmaksun lisäksi.
Palautusoikeus edellyttää, että tuote palautetaan käyttämättömänä alkuperäisessä pakkauksessaan. Pakkaus voidaan avata ja tuotetta tarkastella. Palautusoikeus ei koske tuotteita, joita ei ole varastossamme, mittatilaustuotteita tai useiden tuotteiden/kalusteryhmien/ruokailuryhmien erätilauksia. Jos olet tilaamassa suurempia määriä, tilaa aina ensin mallikappale.
Noudatamme kuluttajansuojalain palautusehtoja yksityisasiakkaiden kanssa (14 päivän palautusoikeus). Ota aina yhteyttä ennen tuotteiden palauttamista.
3.2 Tuotteiden palauttaminen
Asiakas vastaa palautettavan tuotteen rahtikustannuksista ja riskeistä. Palautettava tuote on pakattava huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseensa. Lisäpakkauksen käyttöä suositellaan vahinkojen välttämiseksi. Kaikki mukana tulevat tarvikkeet ja ohjeet on liitettävä palautettavan tuotteen mukaan. Tuotteen hinta palautetaan 30 % uudelleenhyllytysmaksun vähentämisen jälkeen, kun tuote on palautettu ja tarkastettu. Ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme ja ilmoita palautuksesta.
3.3 Hyvitykset
Palautettujen tuotteiden hyvitykset suoritetaan asiakkaan pankkitilille (IBAN-muodossa) yleensä 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta ja hyväksymisestä.
4.Hinnat ja maksaminen
4.1 Hinnat
Hinnat ilmoitetaan euroina (€) ilman arvonlisäveroa (ALV 0%). Verkkokaupassamme hinnat voidaan näyttää joko ilman arvonlisäveroa tai sen kanssa. Arvonlisävero veloitetaan kulloinkin voimassa olevan verokannan mukaan.
Hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Kampanjahinnat ovat voimassa kampanjan ajan. Postilaatikot.fi pidättää oikeuden muuttaa hintoja. Tilausvahvistuksen jälkeen Postilaatikot.fi voi muuttaa hintoja vain meistä riippumattomista syistä (kuten veronkorotukset tai valuuttakurssien vaihtelut) tai jos ilmoitetuissa hinnoissa on selviä virheitä.
4.2 Lasku
Yritysasiakkaat voivat valita maksutavaksi laskun tai ennakkomaksun. Laskutusasiakkaiden luottotiedot tarkistetaan, ja tarvittaessa lähetämme ennakkomaksulaskun. Laskujen maksuehto on 14 päivää. Ennakkomaksulasku on maksettava ennen tilauksen lähettämistä.
Ennakkomaksulaskut lähetetään rekisteröityyn laskutusosoitteeseen ja/tai sähköpostiosoitteeseen erikseen tilauksesta. Suosittelemme e-laskutusta, joka on ympäristöystävällisempi vaihtoehto paperilaskuihin verrattuna.
Viivästyskorko on 12,5 %. Veloitamme muistutusmaksun jokaisesta muistutuksesta sekä mahdolliset perintäkulut. Tilaus sisältää maksuvelvollisuuden.
4.3 Maksaminen kortilla
Verkkokaupassamme voit maksaa VISA- ja MasterCard-korteilla. Kun asiakas on vahvistanut ostoskorin sisällön, häneltä pyydetään luottokorttitiedot ostoksen loppuunsaattamiseksi. Maksutapahtumassa käytetään SSL-salausta, joka varmistaa, että korttitiedot eivät ole kolmansien osapuolien nähtävissä. Postilaatikot.fi:llä ei ole pääsyä luottokorttitietoihin, eikä niitä tallenneta järjestelmäämme. Hyväksymme vain kotimaiset luottokortit.
Tilaus sisältää maksuvelvollisuuden.
5.Toimitus
5.1 Toimitusaika
Ajantasaiset arviot kunkin tuotteen toimitusajasta löytyvät verkkosivuiltamme tuotetiedoista. Tuotekohtaiset tiedot koskevat yksittäisiä tuotteita.
5.2 Rahtikustannukset
Toimituskustannukset perustuvat tilauksen kokonaisarvoon. Yli 2000 euron tilaukset toimitetaan ilman rahtikuluja.
Tilauksen arvo (ilman ALV) | Toimituskulut (ilman ALV) |
< €100 | €20 |
€100 – €1999 | 12,5 % tilauksen arvosta |
≥ €2000 | Ilmainen toimitus |
5.3 Toimitus
Tuotteet toimitetaan arkipäivisin klo 8:00–16:00 välillä. Noudatamme Incoterms 2010 -toimitusehtoja. Vakioehtomme on Delivery at Place (DAP), mikä tarkoittaa toimitusta asiakkaan ilmoittaman miehitetyn katuosoitteen ovelle, portille tai lastauslaiturille. Toimitus tehdään ajoneuvon välittömään läheisyyteen, korkeintaan 5 metrin päähän; toimitusta ei tehdä ylempiin kerroksiin, sisätiloihin eikä postilokeroihin. Vakioehtoinen toimitus ei sisällä tuotteiden kantamista lopulliseen sijoituspaikkaan tai muita lisäpalveluita.
Jos yritysasiakas haluaa käyttää omaa kuljetussopimustaan, toimitusehtona on FCA (free carrier varastoltamme). Varaamme lähetyksen asiakkaan kuljetusyhtiölle käyttäen asiakkaan tilinumeroa. Tässä tapauksessa asiakas vastaa kuljetuskustannuksista ja tuotteiden vakuuttamisesta kuljetuksen aikana. Asiakkaan tulee ilmoittaa tarvittavat toimitustiedot tilauksen yhteydessä, joko verkkokaupan kassalla tai soittamalla asiakaspalveluun.
Pidätämme oikeuden toimittaa pienemmät tilaukset, yleensä alle 25 kg, Postin pakettiautomaattiin, joka sijaitsee kohtuullisen lähellä asiakkaan ilmoittamaa toimitusosoitetta.
Tuotteet toimitetaan Postilaatikot.fi keskusvarastosta Espoosta, Suomesta. Arvioitu lähetyspäivä varastosta mainitaan tilausvahvistuksessa. Toimitukset suorittaa yleensä D B Schenker, Posti tai E6 Palvelut.
5.4 Asiakkaan vastuut toimituksissa
- Asiakkaan on varmistettava, että joku on paikalla vastaanottamassa tilauksen toimitushetkellä.
- Asiakkaan on ilmoitettava Postilaatikot.fi:lle, jos toimitusosoitteessa on esteitä tai rajoituksia, jotka voivat vaikuttaa toimitukseen tai kuljetusajoneuvon pääsyyn.
- Yli 25 kg tilaukset toimitetaan yleensä lavalla D B Schenkerin tai E6 Palvelut kautta. Purkamiseen saattaa tarvita trukkia tai lastauslaituria. Jos tämä ei ole mahdollista, asiakkaan on otettava yhteyttä Postilaatikot.fi:hin varmistaakseen, että tuotteet toimitetaan ajoneuvolla, jossa on perälautanostin. Tästä voi aiheutua lisämaksuja. Jos lavatoimitusta ei voida purkaa siitä johtuen, että asiakasta ei ole informoitu etukäteen, asiakkaalle veloitetaan lisätoimitusmaksu.
- Asiakkaan on varmistettava ennen tilausta, että raskaille tuotteille suunniteltu sijoituspaikka kestää tuotteiden painon ja normaalin käytön.
- Lavatavaroiden tai suurten ja raskaiden tuotteiden toimitus on vakioehtoinen, eikä se sisällä tuotteiden kantamista sisätiloihin kuljetusliikkeen toimesta.
- Tavaroita vastaanotettaessa mahdolliset puuttuvat tuotteet tai näkyvät pakkausvauriot on kirjattava rahtikirjaan tai erilliseen reklamaatiolomakkeeseen ennen rahtikirjan allekirjoittamista. Puutteet tai vauriot on myös ilmoitettava Postilaatikot.fi asiakaspalveluun 48 tunnin (2 arkipäivän) kuluessa. Tämä varmistaa, että voimme toimittaa korvaavan tuotteen veloituksetta.
- Piilovauriot (ehjä pakkaus) on ilmoitettava asiakaspalveluun 48 tunnin (2 arkipäivän) kuluessa toimituksesta. Tarkasta siis tuotteiden kunto heti toimituksen jälkeen, vaikka niitä ei otettaisi heti käyttöön.
5.5 Lisäpalvelut
5.5.1 Lisäpalvelu: Asennuspalvelu
Postilaatikot.fi tarjoaa kokoonpano- ja/tai asennuspalvelua lisäpalveluna. Lisätietoja palvelusta ja sen hinnasta saa asiakaspalvelustamme. Asiakkaan on varmistettava ennen seinäasennusta, että seinä kestää tuotteen painon.
5.6 Asiakkaan aiheuttamat esteet tilauksen vastaanotossa
Jos Postilaatikot.fi ei pysty toimittamaan tilausta asiakkaan aiheuttaman esteen vuoksi, toimitus palautetaan kuljetusyhtiölle, joka ottaa yhteyttä asiakkaaseen sopiakseen uuden toimitusajan. Asiakkaalle veloitetaan varastointikuluista ja uudesta toimituksesta. Jos lähetystä ei ole toimitettu asiakkaalle kolmen (3) päivän kuluessa ensimmäisestä toimitusyrityksestä, terminaalimaksua veloitetaan jokaisesta päivästä, kunnes tilaus toimitetaan. Viiden (5) päivän jälkeen tilaus palautetaan Postilaatikot.fi:lle.
Postilaatikot.fi ei vastaa välillisistä vahingoista, kuten ansionmenetyksestä, jotka johtuvat tuotteen toimituksen viivästymisestä.
5.7 Ylivoimainen este (Force Majeure)
Postilaatikot.fi ei ole vastuussa vahingoista tai viivästyksistä, jotka johtuvat ylivoimaisesta esteestä. Näihin kuuluvat esimerkiksi lainsäädännölliset tai hallinnolliset toimenpiteet, liikekannallepano, sota, valuuttarajoitukset, järjestelmävirheet, toimittajien toimitusvirheet tai rajoitukset, lakot, työsulut, boikotit, saartotoimet tai muut vastaavat olosuhteet, jotka estävät Postilaatikot.fi:n toimintaa tai vaikeuttavat sitä merkittävästi, jolloin tilausten täyttäminen olisi mahdotonta ilman epätavallisen suuria kustannuksia.
6.Kuljetusvahingot ja toimitusvirheet
Näkyvät pakkausvauriot ja puuttuvat tuotteet on merkittävä rahtikirjaan tai erilliselle reklamaatiolomakkeelle ennen rahtikirjan allekirjoittamista. Kuljetusvahinkojen reklamaation käsittelemiseksi kuljetusliikkeen kanssa sinun tulee ottaa valokuvat pakkauksesta ja tuotteen vauriosta sekä säilyttää pakkaus, osoitetarra ja mahdollinen lava, jolla vaurioituneet tuotteet toimitettiin.
Puuttuvista tuotteista ja vaurioista on ilmoitettava Postilaatikot.fi asiakaspalveluun 48 tunnin (2 arkipäivän) kuluessa. Tämä varmistaa, että voimme toimittaa korvaavan tuotteen veloituksetta.
Piilevät vauriot (ehjä pakkaus) on ilmoitettava asiakaspalveluun viimeistään 48 tunnin (2 arkipäivän) kuluessa toimituksesta. Ilmoitukseen on liitettävä kuvat sekä ehjästä pakkauksesta että vaurioituneesta tuotteesta. Siksi on tärkeää tarkastaa toimitettujen tuotteiden kunto välittömästi, vaikka niitä ei käytettäisi heti.
Väärin toimitetuista tuotteista on ilmoitettava asiakaspalveluumme välittömästi. Järjestämme korvaavan toimituksen varmistaaksemme, että saat tilaamasi tuotteen.
Postilaatikot.fi ei ole vastuussa kuljetusvahingoista tai reklamaatioprosessista silloin, kun tilaukset toimitetaan asiakkaan omalla kuljetussopimuksella.
7.Takuu ja reklamaatiot
Postilaatikot.fi:n tavoitteena on varmistaa, että voit olla varma tuotevalinnastasi. Tarjoamme 12 kuukauden takuun liikkuville osille (saranat, lukot) ja 5 vuoden takuun (maalipinta) vakiovalikoimassamme. Tämä ei koske maalipintaa, jos naarmut ovat terävien esineiden aiheuttamia tai jos avaimen jäljet ovat lukon läheisyydessä. Jos jonkin valikoimamme tuotteen valmistaja tarjoaa pidemmän takuun, välitämme luonnollisesti samat ehdot sinulle. Takuu kattaa toiminnalliset ja valmistusvirheet, jotka ilmenevät takuuaikana. Takuu ei kata normaalia kulumista tai luonnollisia muutoksia tuotteen toiminnassa ja ulkonäössä. Jos haluat tehdä reklamaation tuotteesta, ota viipymättä yhteyttä meihin sähköpostitse osoitteessa info (at) postilaatikot.fi. Tämän jälkeen arvioimme, kattaako takuu vian. Jos takuu kattaa vian, Postilaatikot.fi toimittaa varaosia tai vaihtaa tuotteen vastaavaan tai identtiseen tuotteeseen.
Takuuehdot
Takuu on voimassa tuotteen alkuperäisestä ostopäivästä lähtien. Ostopäivän todistus on esitettävä takuun voimassaolon varmistamiseksi. Takuu kattaa toimintaviat ja valmistusvirheet, jotka ilmenevät takuuaikana. Takuu ei kata tuotteita, joita on säilytetty tai asennettu väärin, käytetty sopimattomasti tai virheellisesti, muokattu ulkoisesti/toiminnallisesti, tai puhdistettu sopimattomilla puhdistusmenetelmillä tai -aineilla. Takuu ei kata normaalia kulumista, naarmuja, tahroja tai iskujen tai onnettomuuksien aiheuttamia vahinkoja. Takuu raukeaa myös, jos tuotetta on käytetty ulkotiloissa tai kosteassa ympäristössä.
Takuun täytäntöönpano
Jos haluat tehdä takuuvaatimuksen, ota meihin yhteyttä mahdollisimman pian. Postilaatikot.fi tarkastaa tuotteen ja määrittää, kattaako takuu vian. Jos takuu kattaa vian, Postilaatikot.fi ryhtyy toimenpiteisiin alla esitetyllä tavalla riippuen siitä, edustatko yritystä vai kuluttajaa.
Yritysasiakkaiden takuukäsittely
Postilaatikot.fi voi korjata viallisen tuotteen, vaihtaa sen identtiseen tai vastaavaan tuotteeseen tai peruuttaa kaupan (ostohinta hyvitetään, ja Postilaatikot.fi noutaa tuotteen). Postilaatikot.fi kattaa tuotteen korjaamisesta tai vaihtamisesta aiheutuneet kulut, kuten rahtikustannukset. Vahingoista ei makseta korvauksia. Jos Postilaatikot.fi ei enää myy kyseistä tuotetta, tarjotaan sopiva korvaava tuote. Postilaatikot.fi:llä on harkintavalta päättää, mikä tuote katsotaan sopivaksi korvaavaksi tuotteeksi.
Kuluttaja-asiakkaiden takuukäsittely
Kuluttajakaupassa yritys myy tavaroita yksityishenkilölle, joka ostaa niitä muuhun kuin liiketoiminnalliseen tarkoitukseen. Jos olet kuluttaja, Postilaatikot.fi noudattaa Suomen kuluttajansuojalakia, jonka mukaan Postilaatikot.fi voi korjata viallisen tuotteen, vaihtaa sen identtiseen tai vastaavaan tuotteeseen, tarjota hinnanalennuksen tai peruuttaa kaupan (jolloin saat hyvityksen ja Postilaatikot.fi noutaa tuotteen). Tietyissä olosuhteissa voit myös saada korvausta vahingoista. Postilaatikot.fi kattaa tuotteen korjaamisesta tai vaihtamisesta aiheutuneet kulut, kuten rahtikulut. Jos Postilaatikot.fi ei enää myy kyseistä tuotetta, tarjotaan sopiva korvaava tuote. Postilaatikot.fi:llä on harkintavalta päättää, mikä tuote katsotaan sopivaksi korvaavaksi tuotteeksi. Lisätietoja kuluttajan oikeuksista saat osoitteesta www.kkv.fi.
8.Henkilötietojen käsittely
Tilauksen tekemiseksi asiakkaan on annettava henkilötietoja, kuten nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Näitä tietoja tarvitaan tilauksen käsittelyyn ja takuuasioiden hoitamiseen.
Jotkin Postilaatikot.fi-sivustolla olevat linkit voivat johtaa palvelimemme ulkopuolelle. Näitä verkkosivustoja ei hallinnoi Postilaatikot.fi, emmekä ole vastuussa niiden sisällöstä.
8.1 Asiakasrekisteri
Postilaatikot.fi (2314075-1, 02270 Espoo) ylläpitää asiakasrekisteriä Suomen henkilötietolain (22.4.1999/523) mukaisesti. Henkilötietoja voivat käyttää myös yhteistyökumppanimme, jotka ovat mukana tilauksen, toimituksen tai takuuasioiden prosesseissa. Asiakasrekisterissä olevia henkilötietoja käytetään myös Postilaatikot.fi:n ja asiakkaan väliseen viestintään, jotta voimme tarjota luvattuja palveluja tai tarjota kampanjoita asiakkaalle. Asiakasrekisterin henkilötietoja käytetään lisäksi markkina- ja asiakastutkimukseen, markkinointiin, menetelmien ja liiketoiminnan kehittämiseen sekä tarvittaviin oikeustoimiin.
Asiakasrekisteriä päivitetään hyvän asiakaspalvelun ylläpitämiseksi. Asiakkaan tilaushistoria tallennetaan järjestelmäämme. Asiakkailla on oikeus nähdä järjestelmäämme tallennettu tilaushistoria. Postilaatikot.fi korjaa mahdolliset virheet, puutteelliset tiedot tai muut virheet tiedoissa.
8.2 Markkinointi
Hyväksymällä myynti- ja toimitusehtomme asiakas myös suostuu siihen, että Postilaatikot.fi voi ottaa yhteyttä markkinointitarkoituksissa. Asiakkaaseen voidaan ottaa yhteyttä sähköpostitse, tekstiviestillä, postitse tai muilla keinoilla. Postilaatikot.fi tarjoaa asiakkailleen kohdennettuja kampanjoita, ja siksi saatamme käyttää tiettyjä kriteerejä markkinointiin, kuten ostojen kokonaissummaa, ostotiheyttä, tiettyjä tuotekategorioita tai tuotteita, tiettyjä myyntikanavia ja muita vastaavia kriteerejä.
Asiakkaat voivat kieltää henkilötietojensa käytön markkinointitarkoituksiin asiakasrekisterissä. Tällöin Postilaatikot.fi lisää markkinointikiellon asiakkaan tietoihin tietojärjestelmässään. Pyytääksesi markkinointikieltoa ota yhteyttä asiakaspalveluun numerossa 040 775 0358 tai sähköpostitse.
8.3 Evästeet
Käytämme verkkosivustollamme (www.postilaatikot.fi) evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen asiakkaillemme ja sivuston vierailijoille. Käyttämällä verkkosivustoamme asiakas tai vierailija hyväksyy evästeiden käytön.
Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän tietokoneelle. Evästeitä on kahdenlaisia: pysyviä ja istuntokohtaisia evästeitä. Pysyvät evästeet säilyvät tietokoneella pidemmän ajan. Tällaisia evästeitä käytetään esimerkiksi ilmoittamaan käyttäjälle, mitä uutta sivustolla on tapahtunut hänen viime käyntinsä jälkeen. Istuntokohtaiset evästeet tallennetaan käyttäjän tietokoneelle vain tilapäisesti. Ne mahdollistavat valitun kieliasetuksen säilymisen sivuston käytön aikana. Istuntokohtaisia evästeitä ei tallenneta käyttäjän tietokoneelle pitkäksi aikaa, ja ne poistuvat, kun selain suljetaan. Voit estää evästeiden tallentamisen tietokoneellesi muuttamalla selaimesi asetuksia.